Statut MDK 8

Załącznik nr 2 do uchwały nr LIX/1916/2022 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 20 stycznia 2022 r.

STATUT Młodzieżowego Domu Kultury nr 8 w Warszawie, ul. Kolegiacka 3
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1.

Młodzieżowy Dom Kultury nr 8 w Warszawie, ul. Kolegiacka 3, zwany dalej „Młodzieżowym Domem Kultury”, jest publiczną placówką wychowania pozaszkolnego.

§ 2.

Młodzieżowy Dom Kultury nosi nazwę: Młodzieżowy Dom Kultury nr 8 w Warszawie, ul. Kolegiacka 3.

§ 3.

Siedziba Młodzieżowego Domu Kultury mieści się w Warszawie przy ul. Kolegiackiej 3.

§ 4.

Młodzieżowy Dom Kultury jest jednostką budżetową.

§ 5

Organem prowadzącym Młodzieżowy Dom Kultury jest miasto stołeczne Warszawa.

§ 6.

Nadzór pedagogiczny nad Młodzieżowym Domem Kultury sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.

§ 7.

Ilekroć w statucie jest mowa bez bliższego określenia o rodzicach, należy przez to rozumieć także opiekunów prawnych oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem.

§ 8.

Młodzieżowy Dom Kultury:

  1. prowadzi edukację kulturalną dzieci i młodzieży;
  2. kształtuje i rozwija uzdolnienia dzieci i młodzieży;
  3. umożliwia dzieciom i młodzieży zdobywanie wiedzy;
  4. pomaga dzieciom i młodzieży zdobywać umiejętności organizowania i spędzania czasu wolnego oraz korzystania z różnych form wypoczynku;
  5. stwarza dzieciom i młodzieży warunki sprzyjające rozwojowi fizycznemu, społecznemu i psychicznemu;
  6. kształtuje u wychowanków postawę respektowania norm społecznych.

§ 9.

Młodzieżowy Dom Kultury realizuje zadania:

  1. edukacyjne;
  2. wychowawcze;
  3. opiekuńcze;
  4. profilaktyczne;
  5. prozdrowotne;
  6. kulturalne;
  7. sportowe;
  8. rekreacyjne.

§ 10.

Młodzieżowy Dom Kultury realizuje zadania przez:

  1. prowadzenie zajęć wspierających rozwój dzieci i młodzieży, mających na celu:
    1. rozwijanie zainteresowań, szczególnych uzdolnień, doskonalenie umiejętności oraz pogłębianie wiedzy, Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 4 Poz. 1292
    2. kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego,
    3. kształtowanie poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i innych kultur oraz poczucia własnej tożsamości, w szczególności narodowej, etnicznej i językowej,
    4. przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym;
  2. organizowanie:
    1. imprez kulturalnych, w szczególności przeglądów, wystaw i festiwali,
    2. wypoczynku, sportu i rekreacji dla dzieci i młodzieży,
    3. działań alternatywnych wśród dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

§ 11.

Młodzieżowy Dom Kultury współpracuje:

  1. z rodzinami wychowanków w formie:
    1. zebrań rodziców,
    2. indywidualnych spotkań z nauczycielami i Dyrektorem,
    3. udziału w zajęciach otwartych,
    4. pomocy w organizowaniu i udziału w organizowanych imprezach;
  2. ze szkołami, innymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz środowiskiem lokalnym w formie:
    1. upowszechniania informacji o prowadzonej działalności,
    2. przekazywania informacji o osiągnięciach wychowanków,
    3. wymiany informacji i doświadczeń,
    4. wspólnym organizowaniu zajęć i imprez.

Rozdział 2.
Organy Młodzieżowego Domu Kultury

§ 12.

Organami Młodzieżowego Domu Kultury są:

  1. Dyrektor;
  2. Rada Pedagogiczna;
  3. Rada Rodziców;
  4. Samorząd Wychowanków.

§ 13.

Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury:

  1. kieruje działalnością Młodzieżowego Domu Kultury i reprezentuje go na zewnątrz;
  2. sprawuje nadzór pedagogiczny, chyba że nie jest nauczycielem;
  3. sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
  4. realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących;
  5. dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Młodzieżowego Domu Kultury i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Młodzieżowego Domu Kultury;
  6. wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa wychowankom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury;
  7. współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;
  8. stwarza warunki do działania w Młodzieżowym Domu Kultury: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 5 Poz. 1292 wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej Młodzieżowego Domu Kultury;
  9. odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wychowanka;
  10. współpracuje z pielęgniarką, lekarzem i lekarzem dentystą, sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą;
  11. wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych przez Młodzieżowy Dom Kultury z przepisami o ochronie danych osobowych;
  12. przewodniczy Radzie Pedagogicznej;
  13. wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej, podjętych w zakresie jej kompetencji stanowiących, niezgodnych z przepisami prawa i niezwłocznie zawiadamia o tym organ prowadzący Młodzieżowy Dom Kultury oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny;
  14. jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Młodzieżowym Domu Kultury nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami i decyduje w sprawach:
    1. zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Młodzieżowego Domu Kultury,
    2. przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Młodzieżowego Domu Kultury,
    3. występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Młodzieżowego domu Kultury;
  15. wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.

§ 14.

  1. Dyrektor w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną, rodzicami i Samorządem Wychowanków.
  2. Dyrektor przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Młodzieżowego Domu Kultury.
  3. W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku gdy nie utworzono stanowiska wicedyrektora – inny nauczyciel wyznaczony przez organ prowadzący.

§ 15.

  1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Młodzieżowego Domu Kultury w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
  2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: Dyrektor oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Młodzieżowym Domu Kultury.
  3. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.
  4. Rada Pedagogiczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
  5. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Młodzieżowego Domu Kultury.
  6. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem i po zakończeniu roku szkolnego oraz w miarę bieżących potrzeb.
  7. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora, organu prowadzącego Młodzieżowy Dom Kultury albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
  8. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady Pedagogicznej. Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 6 Poz. 1292
  9. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
  10. Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane w sprawach związanych z osobami pełniącymi funkcje kierownicze w Młodzieżowym Domu Kultury lub w sprawach związanych z opiniowaniem kandydatów na takie stanowiska podejmowane są w głosowaniu tajnym.
  11. Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste wychowanków lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Młodzieżowego Domu Kultury.

§ 16.

  1. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
    1. uchwalanie statutu Młodzieżowego Domu Kultury oraz dokonywanie w nim zmian;
    2. uchwalanie regulaminu Rady Pedagogicznej;
    3. zatwierdzanie planów pracy Młodzieżowego Domu Kultury;
    4. podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych w Młodzieżowym Domu Kultury;
    5. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;
    6. podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy wychowanków;
    7. ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Młodzieżowym Domem Kultury przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Młodzieżowego Domu Kultury.
  2. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
    1. organizację pracy Młodzieżowego Domu Kultury, w tym tygodniowy rozkład zajęć;
    2. projekt planu finansowego Młodzieżowego Domu Kultury;
    3. wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
    4. propozycje Dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska Dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w Młodzieżowym Domu Kultury.

§ 17.

  1. W Młodzieżowym Domu Kultury działa Rada Rodziców, która reprezentuje ogół rodziców wychowanków.
  2. W skład Rady Rodziców wchodzi 7 przedstawicieli wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury.
  3. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego wychowanka reprezentuje jeden rodzic.
  4. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
  5. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
    1. wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady Rodziców;
    2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców.
  6. Rada Rodziców może występować do Dyrektora i innych organów Młodzieżowego Domu Kultury, organu prowadzącego Młodzieżowy Dom Kultury oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Młodzieżowego Domu Kultury.
  7. Do kompetencji Rady Rodziców należy:
    1. uchwalanie w porozumieniu Młodzieżowego Domu Kultury; z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego
    2. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora; Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 7 Poz. 1292
    3. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania Młodzieżowego Domu Kultury.
  8. W celu wspierania działalności statutowej Młodzieżowego Domu Kultury Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł.
  9. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa regulamin Rady Rodziców.

§ 18.

  1. W Młodzieżowym Domu Kultury działa Samorząd Wychowanków, zwany dalej „Samorządem”.
  2. Samorząd tworzą wszyscy wychowankowie Młodzieżowego Domu Kultury.
  3. Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół wychowanków w głosowaniu tajnym, równym i powszechnym.
  4. Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Młodzieżowego Domu Kultury, a w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw wychowanków.

§ 19.

  1. Organy Młodzieżowego Domu Kultury niezwłocznie informują się wzajemnie o wydanych zarządzeniach albo podjętych uchwałach.
  2. Każdy organ może włączyć się do rozwiązywania konkretnych problemów Młodzieżowego Domu Kultury, przedstawiając opinię lub stanowisko w danej sprawie, nie naruszając kompetencji organu uprawnionego do rozwiązania danego problemu.
  3. Kolegialne organy Młodzieżowego Domu Kultury mogą zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli innych organów w celu wymiany informacji i poglądów.
  4. Spory między organami Młodzieżowego Domu Kultury rozstrzyga Dyrektor, z zastrzeżeniem ust. 5.
  5. W przypadku gdy jedną ze stron sporu jest Dyrektor, spór rozstrzyga komisja rozjemcza, w skład której wchodzą po jednym przedstawicielu każdego z organów będących w sporze oraz przedstawiciel organu niepozostającego w sporze, a gdy wszystkie organy pozostają w sporze – przedstawiciel organu prowadzącego. Rozstrzygnięcie komisji zapada bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków komisji.

Rozdział 3.
Organizacja Młodzieżowego Domu Kultury

§ 20.

  1. W Młodzieżowym Domu Kultury są organizowane zajęcia stałe, okresowe oraz okazjonalne, wynikające z potrzeb środowiska lokalnego.
  2. Organizację zajęć stałych określa się w tygodniowym rozkładzie zajęć Młodzieżowego Domu Kultury.

§ 21.

Planowanie i organizacja pracy Młodzieżowego Domu Kultury uwzględnia potrzeby, w tym potrzeby rozwojowe, wychowanków i daje im możliwość wyboru różnorodnych aktywności.

§ 22.

Młodzieżowy Dom Kultury funkcjonuje przez cały rok szkolny.

§ 23.

  1. Szczegółową organizację zajęć w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Młodzieżowego Domu Kultury, opracowany przez Dyrektora.
  2. W arkuszu organizacji, o którym mowa w ust. 1, określa się w szczególności liczbę pracowników Młodzieżowego Domu Kultury, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną tygodniową i roczną liczbę godzin zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Młodzieżowy Dom Kultury.

§ 24.

  1. Dzieciom i młodzieży uczestniczącym w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury zapewnia się bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne.
  2. Dzieci i młodzież przebywający na terenie Młodzieżowego Domu Kultury pozostają pod nadzorem nauczycieli.
  3. Nauczyciele pełnią dyżury na terenie Młodzieżowego Domu Kultury zgodnie z ustalonym harmonogramem dyżurów. Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 8 Poz. 1292
  4. Nauczyciele i inni pracownicy Młodzieżowego Domu Kultury są zobowiązani do niezwłocznego reagowania na wszelkie przejawy przemocy, uzależnień i demoralizacji występujące na terenie Młodzieżowego Domu Kultury oraz poinformowania o tym fakcie Dyrektora.
  5. Wejście na teren Młodzieżowego Domu Kultury zabezpiecza się w sposób uniemożliwiający przebywanie na tym terenie osób nieuprawnionych.

Rozdział 4.
Dzieci i młodzież uczestniczące w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury

§ 25.

W zajęciach organizowanych w Młodzieżowym Domu Kultury mogą uczestniczyć dzieci i młodzież do ukończenia szkoły ponadpodstawowej.

§ 26.

Uczestnictwo w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury jest dobrowolne.

§ 27.

  1. Zasady rekrutacji dzieci i młodzieży na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia określa ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082).
  2. Harmonogram przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego na dany rok szkolny publikuje się na stronie internetowej i na tablicy informacyjnej Młodzieżowego Domu Kultury.

§ 28.

Dzieci i młodzież uczestniczące w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury mają prawo do:

  1. podmiotowego i równego traktowania;
  2. poszanowania godności, prywatności i nietykalności osobistej;
  3. bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w Młodzieżowym Domu Kultury;
  4. właściwie zorganizowanego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, procesu dydaktyczno wychowawczego;
  5. uczestniczenia w dowolnej liczbie zajęć prowadzonych w Młodzieżowym Domu Kultury, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i predyspozycjami;
  6. rozwijania swoich zainteresowań, zdolności i talentów;
  7. jawnej i umotywowanej oceny postępów w rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień;
  8. wyrażania opinii i wątpliwości dotyczących treści zajęć oraz uzyskania na nie wyjaśnień i odpowiedzi;
  9. korzystania ze sprzętu Młodzieżowego Domu Kultury oraz wszystkich jego pomieszczeń zgodnie z ich przeznaczeniem i obowiązującymi regulaminami;
  10. korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  11. przedstawiania Dyrektorowi oraz nauczycielom swoich problemów oraz uzyskania od nich pomocy;
  12. swobodnego i jawnego wyrażania opinii dotyczących życia Młodzieżowego Domu Kultury, z poszanowaniem dóbr osobistych innych osób;
  13. uczestnictwa w imprezach kulturalnych, sportowych i rozrywkowych organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury.

§ 29.

  1. W przypadku naruszenia praw dziecka, dziecko lub rodzic niepełnoletniego dziecka mogą złożyć skargę do Dyrektora.
  2. Skarga może być złożona ustnie lub na piśmie.
  3. Skarga powinna być załatwiona w terminie siedmiu dni od jej złożenia.
  4. Skargę rozpatruje Dyrektor, a jeśli skarga dotyczy Dyrektora – Rada Pedagogiczna.
  5. Przed załatwieniem skargi zasięga się opinii Samorządu.
  6. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się dziecko oraz rodziców niepełnoletniego dziecka.

§ 30.

Dzieci i młodzież uczestniczące w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury mają obowiązek: Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 9 Poz. 1292

  1. przestrzegać porządku prawnego, postanowień statutu Młodzieżowego Domu Kultury oraz obowiązujących w nim regulaminów;
  2. uczęszczać na zajęcia, należycie się do nich przygotowywać oraz aktywnie w nich uczestniczyć, a także nie zakłócać ich przebiegu przez niewłaściwe zachowanie;
  3. odnosić się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników Młodzieżowego Domu Kultury oraz dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach;
  4. dbać o ład, porządek oraz mienie Młodzieżowego Domu Kultury, własne i innych;
  5. pilnować własne mienie, przedmioty wartościowe i pieniądze przynoszone do Młodzieżowego Domu Kultury;
  6. wyłączać telefon komórkowy i inne urządzenia elektroniczne na czas prowadzonych zajęć;
  7. chronić własne życie i zdrowie, przestrzegać zasad higieny.

Rozdział 5.
Wychowankowie

§ 31.

Wychowanek może uzyskać nagrodę za wyróżniającą się aktywność podczas zajęć oraz znaczące osiągnięcia w rozwoju swych zdolności i zainteresowań.

§ 32.

Ustala się następujące rodzaje nagród:

  1. pochwała ustna nauczyciela;
  2. pochwała pisemna nauczyciela;
  3. pochwała ustna Dyrektora;
  4. pochwała pisemna Dyrektora;
  5. dyplom;
  6. nagroda rzeczowa.

§ 33.

Za zgodą rodziców wychowanka albo pełnoletniego wychowanka o przyznanych nagrodach informuje się społeczność Młodzieżowego Domu Kultury.

§ 34.

  1. Za naruszenie obowiązków wychowanka, wychowanek podlega karze.
  2. Kara powinna być adekwatna do popełnionego naruszenia.
  3. Karę wymierza Dyrektor po wysłuchaniu opinii Samorządu.
  4. O zastosowanej karze zawiadamia się rodziców niepełnoletniego wychowanka.

§ 35.

Ustala się następujące rodzaje kar:

  1. upomnienie;
  2. nagana;
  3. zawieszenie w prawach do uczestniczenia w określonych zajęciach lub imprezach na okres od jednego do dwunastu miesięcy.

§ 36.

  1. Wychowanek i rodzice niepełnoletniego wychowanka mają prawo odwołania się od nałożonej kary.
  2. Odwołanie składa się do Dyrektora na piśmie w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania informacji o wymierzeniu kary.
  3. Odwołanie nie wymaga szczegółowego uzasadnienia.
  4. Odwołanie rozpatruje komisja odwoławcza, w skład której wchodzi:
    1. nauczyciel wskazany przez Radę Pedagogiczną;
    2. przedstawiciel Rady Rodziców;
    3. przedstawiciel Samorządu.
  5. Członkami komisji odwoławczej nie mogą być osoby zainteresowane w sprawie.
  6. Komisja odwoławcza rozstrzyga odwołanie w terminie dwóch tygodni od jego wniesienia.
  7. Rozstrzygnięcie komisji odwoławczej zapada bezwzględną większością głosów.
  8. Przed podjęciem rozstrzygnięcia komisja odwoławcza wysłuchuje Dyrektora i wychowanka. Rozstrzygnięcie komisji odwoławczej jest ostateczne.
  9. Z czynności postępowania przed komisją odwoławczą sporządza się protokół.
  10. Dyrektor, stosownie do rozstrzygnięcia komisji odwoławczej, utrzymuje, zmienia na łagodniejszą lub uchyla nałożoną karę.

§ 37.

Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę, upoważniającą Dyrektora do skreślenia wychowanka z listy wychowanków uczestniczących w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury w przypadku:

  1. nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach przez co najmniej trzy tygodnie;
  2. rażącego lub uporczywego naruszania obowiązków wychowanka.

Rozdział 6.
Nauczyciele i inni pracownicy

§ 38.

W Młodzieżowym Domu Kultury zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.

§ 39.

Do zakresu zadań nauczyciela należy:

  1. prowadzenie zajęć stałych, okresowych i okazjonalnych;
  2. zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom zajęć organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury;
  3. analiza potrzeb oraz możliwości wychowanków;
  4. monitorowanie osiągnięć wychowanków;
  5. współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania uczestników zajęć;
  6. udzielanie rodzicom informacji dotyczących uczestnika zajęć, jego zachowania i rozwoju;
  7. współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną;
  8. wspieranie rozwoju psychofizycznego uczestników zajęć, ich zdolności i zainteresowań;
  9. doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
  10. systematyczne prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej;
  11. czynny udział w pracy Rady Pedagogicznej oraz realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących.

§ 40.

  1. Zadaniem pracowników administracji i obsługi jest zapewnienie sprawnego działania Młodzieżowego Domu Kultury, utrzymanie budynku Młodzieżowego Domu Kultury i jego otoczenia w stanie zapewniającym bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, dbanie o ład i czystość na terenie Młodzieżowego Domu Kultury.
  2. Pracownicy administracji i obsługi współpracują z nauczycielami w zakresie opieki i wychowania dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach prowadzonych w Młodzieżowym Domu Kultury.
  3. Szczegółowy zakres obowiązków pracowników, o których mowa w ust. 1, ustala Dyrektor.