Załącznik nr 2 do uchwały nr LIX/1916/2022 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 20 stycznia 2022 r.
STATUT Młodzieżowego Domu Kultury nr 8 w Warszawie, ul. Kolegiacka 3
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1.
Młodzieżowy Dom Kultury nr 8 w Warszawie, ul. Kolegiacka 3, zwany dalej „Młodzieżowym Domem Kultury”, jest publiczną placówką wychowania pozaszkolnego.
§ 2.
Młodzieżowy Dom Kultury nosi nazwę: Młodzieżowy Dom Kultury nr 8 w Warszawie, ul. Kolegiacka 3.
§ 3.
Siedziba Młodzieżowego Domu Kultury mieści się w Warszawie przy ul. Kolegiackiej 3.
§ 4.
Młodzieżowy Dom Kultury jest jednostką budżetową.
§ 5
Organem prowadzącym Młodzieżowy Dom Kultury jest miasto stołeczne Warszawa.
§ 6.
Nadzór pedagogiczny nad Młodzieżowym Domem Kultury sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.
§ 7.
Ilekroć w statucie jest mowa bez bliższego określenia o rodzicach, należy przez to rozumieć także opiekunów prawnych oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem.
§ 8.
Młodzieżowy Dom Kultury:
- prowadzi edukację kulturalną dzieci i młodzieży;
- kształtuje i rozwija uzdolnienia dzieci i młodzieży;
- umożliwia dzieciom i młodzieży zdobywanie wiedzy;
- pomaga dzieciom i młodzieży zdobywać umiejętności organizowania i spędzania czasu wolnego oraz korzystania z różnych form wypoczynku;
- stwarza dzieciom i młodzieży warunki sprzyjające rozwojowi fizycznemu, społecznemu i psychicznemu;
- kształtuje u wychowanków postawę respektowania norm społecznych.
§ 9.
Młodzieżowy Dom Kultury realizuje zadania:
- edukacyjne;
- wychowawcze;
- opiekuńcze;
- profilaktyczne;
- prozdrowotne;
- kulturalne;
- sportowe;
- rekreacyjne.
§ 10.
Młodzieżowy Dom Kultury realizuje zadania przez:
- prowadzenie zajęć wspierających rozwój dzieci i młodzieży, mających na celu:
- rozwijanie zainteresowań, szczególnych uzdolnień, doskonalenie umiejętności oraz pogłębianie wiedzy, Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 4 Poz. 1292
- kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego,
- kształtowanie poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i innych kultur oraz poczucia własnej tożsamości, w szczególności narodowej, etnicznej i językowej,
- przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym;
- organizowanie:
- imprez kulturalnych, w szczególności przeglądów, wystaw i festiwali,
- wypoczynku, sportu i rekreacji dla dzieci i młodzieży,
- działań alternatywnych wśród dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
§ 11.
Młodzieżowy Dom Kultury współpracuje:
- z rodzinami wychowanków w formie:
- zebrań rodziców,
- indywidualnych spotkań z nauczycielami i Dyrektorem,
- udziału w zajęciach otwartych,
- pomocy w organizowaniu i udziału w organizowanych imprezach;
- ze szkołami, innymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz środowiskiem lokalnym w formie:
- upowszechniania informacji o prowadzonej działalności,
- przekazywania informacji o osiągnięciach wychowanków,
- wymiany informacji i doświadczeń,
- wspólnym organizowaniu zajęć i imprez.
Rozdział 2.
Organy Młodzieżowego Domu Kultury
§ 12.
Organami Młodzieżowego Domu Kultury są:
- Dyrektor;
- Rada Pedagogiczna;
- Rada Rodziców;
- Samorząd Wychowanków.
§ 13.
Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury:
- kieruje działalnością Młodzieżowego Domu Kultury i reprezentuje go na zewnątrz;
- sprawuje nadzór pedagogiczny, chyba że nie jest nauczycielem;
- sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
- realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących;
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Młodzieżowego Domu Kultury i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Młodzieżowego Domu Kultury;
- wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa wychowankom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury;
- współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;
- stwarza warunki do działania w Młodzieżowym Domu Kultury: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 5 Poz. 1292 wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej Młodzieżowego Domu Kultury;
- odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wychowanka;
- współpracuje z pielęgniarką, lekarzem i lekarzem dentystą, sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą;
- wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych przez Młodzieżowy Dom Kultury z przepisami o ochronie danych osobowych;
- przewodniczy Radzie Pedagogicznej;
- wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej, podjętych w zakresie jej kompetencji stanowiących, niezgodnych z przepisami prawa i niezwłocznie zawiadamia o tym organ prowadzący Młodzieżowy Dom Kultury oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny;
- jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Młodzieżowym Domu Kultury nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami i decyduje w sprawach:
- zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Młodzieżowego Domu Kultury,
- przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Młodzieżowego Domu Kultury,
- występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Młodzieżowego domu Kultury;
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
§ 14.
- Dyrektor w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną, rodzicami i Samorządem Wychowanków.
- Dyrektor przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Młodzieżowego Domu Kultury.
- W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku gdy nie utworzono stanowiska wicedyrektora – inny nauczyciel wyznaczony przez organ prowadzący.
§ 15.
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Młodzieżowego Domu Kultury w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
- W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: Dyrektor oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Młodzieżowym Domu Kultury.
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.
- Rada Pedagogiczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
- W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Młodzieżowego Domu Kultury.
- Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem i po zakończeniu roku szkolnego oraz w miarę bieżących potrzeb.
- Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora, organu prowadzącego Młodzieżowy Dom Kultury albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
- Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady Pedagogicznej. Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 6 Poz. 1292
- Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
- Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane w sprawach związanych z osobami pełniącymi funkcje kierownicze w Młodzieżowym Domu Kultury lub w sprawach związanych z opiniowaniem kandydatów na takie stanowiska podejmowane są w głosowaniu tajnym.
- Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste wychowanków lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Młodzieżowego Domu Kultury.
§ 16.
- Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
- uchwalanie statutu Młodzieżowego Domu Kultury oraz dokonywanie w nim zmian;
- uchwalanie regulaminu Rady Pedagogicznej;
- zatwierdzanie planów pracy Młodzieżowego Domu Kultury;
- podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych w Młodzieżowym Domu Kultury;
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;
- podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy wychowanków;
- ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Młodzieżowym Domem Kultury przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Młodzieżowego Domu Kultury.
- Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
- organizację pracy Młodzieżowego Domu Kultury, w tym tygodniowy rozkład zajęć;
- projekt planu finansowego Młodzieżowego Domu Kultury;
- wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
- propozycje Dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska Dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w Młodzieżowym Domu Kultury.
§ 17.
- W Młodzieżowym Domu Kultury działa Rada Rodziców, która reprezentuje ogół rodziców wychowanków.
- W skład Rady Rodziców wchodzi 7 przedstawicieli wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury.
- W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego wychowanka reprezentuje jeden rodzic.
- Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
- Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
- wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady Rodziców;
- szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców.
- Rada Rodziców może występować do Dyrektora i innych organów Młodzieżowego Domu Kultury, organu prowadzącego Młodzieżowy Dom Kultury oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Młodzieżowego Domu Kultury.
- Do kompetencji Rady Rodziców należy:
- uchwalanie w porozumieniu Młodzieżowego Domu Kultury; z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego
- opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora; Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 7 Poz. 1292
- opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania Młodzieżowego Domu Kultury.
- W celu wspierania działalności statutowej Młodzieżowego Domu Kultury Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł.
- Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa regulamin Rady Rodziców.
§ 18.
- W Młodzieżowym Domu Kultury działa Samorząd Wychowanków, zwany dalej „Samorządem”.
- Samorząd tworzą wszyscy wychowankowie Młodzieżowego Domu Kultury.
- Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół wychowanków w głosowaniu tajnym, równym i powszechnym.
- Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Młodzieżowego Domu Kultury, a w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw wychowanków.
§ 19.
- Organy Młodzieżowego Domu Kultury niezwłocznie informują się wzajemnie o wydanych zarządzeniach albo podjętych uchwałach.
- Każdy organ może włączyć się do rozwiązywania konkretnych problemów Młodzieżowego Domu Kultury, przedstawiając opinię lub stanowisko w danej sprawie, nie naruszając kompetencji organu uprawnionego do rozwiązania danego problemu.
- Kolegialne organy Młodzieżowego Domu Kultury mogą zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli innych organów w celu wymiany informacji i poglądów.
- Spory między organami Młodzieżowego Domu Kultury rozstrzyga Dyrektor, z zastrzeżeniem ust. 5.
- W przypadku gdy jedną ze stron sporu jest Dyrektor, spór rozstrzyga komisja rozjemcza, w skład której wchodzą po jednym przedstawicielu każdego z organów będących w sporze oraz przedstawiciel organu niepozostającego w sporze, a gdy wszystkie organy pozostają w sporze – przedstawiciel organu prowadzącego. Rozstrzygnięcie komisji zapada bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków komisji.
Rozdział 3.
Organizacja Młodzieżowego Domu Kultury
§ 20.
- W Młodzieżowym Domu Kultury są organizowane zajęcia stałe, okresowe oraz okazjonalne, wynikające z potrzeb środowiska lokalnego.
- Organizację zajęć stałych określa się w tygodniowym rozkładzie zajęć Młodzieżowego Domu Kultury.
§ 21.
Planowanie i organizacja pracy Młodzieżowego Domu Kultury uwzględnia potrzeby, w tym potrzeby rozwojowe, wychowanków i daje im możliwość wyboru różnorodnych aktywności.
§ 22.
Młodzieżowy Dom Kultury funkcjonuje przez cały rok szkolny.
§ 23.
- Szczegółową organizację zajęć w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Młodzieżowego Domu Kultury, opracowany przez Dyrektora.
- W arkuszu organizacji, o którym mowa w ust. 1, określa się w szczególności liczbę pracowników Młodzieżowego Domu Kultury, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną tygodniową i roczną liczbę godzin zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Młodzieżowy Dom Kultury.
§ 24.
- Dzieciom i młodzieży uczestniczącym w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury zapewnia się bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne.
- Dzieci i młodzież przebywający na terenie Młodzieżowego Domu Kultury pozostają pod nadzorem nauczycieli.
- Nauczyciele pełnią dyżury na terenie Młodzieżowego Domu Kultury zgodnie z ustalonym harmonogramem dyżurów. Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 8 Poz. 1292
- Nauczyciele i inni pracownicy Młodzieżowego Domu Kultury są zobowiązani do niezwłocznego reagowania na wszelkie przejawy przemocy, uzależnień i demoralizacji występujące na terenie Młodzieżowego Domu Kultury oraz poinformowania o tym fakcie Dyrektora.
- Wejście na teren Młodzieżowego Domu Kultury zabezpiecza się w sposób uniemożliwiający przebywanie na tym terenie osób nieuprawnionych.
Rozdział 4.
Dzieci i młodzież uczestniczące w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury
§ 25.
W zajęciach organizowanych w Młodzieżowym Domu Kultury mogą uczestniczyć dzieci i młodzież do ukończenia szkoły ponadpodstawowej.
§ 26.
Uczestnictwo w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury jest dobrowolne.
§ 27.
- Zasady rekrutacji dzieci i młodzieży na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia określa ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082).
- Harmonogram przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego na dany rok szkolny publikuje się na stronie internetowej i na tablicy informacyjnej Młodzieżowego Domu Kultury.
§ 28.
Dzieci i młodzież uczestniczące w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury mają prawo do:
- podmiotowego i równego traktowania;
- poszanowania godności, prywatności i nietykalności osobistej;
- bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w Młodzieżowym Domu Kultury;
- właściwie zorganizowanego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, procesu dydaktyczno wychowawczego;
- uczestniczenia w dowolnej liczbie zajęć prowadzonych w Młodzieżowym Domu Kultury, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i predyspozycjami;
- rozwijania swoich zainteresowań, zdolności i talentów;
- jawnej i umotywowanej oceny postępów w rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień;
- wyrażania opinii i wątpliwości dotyczących treści zajęć oraz uzyskania na nie wyjaśnień i odpowiedzi;
- korzystania ze sprzętu Młodzieżowego Domu Kultury oraz wszystkich jego pomieszczeń zgodnie z ich przeznaczeniem i obowiązującymi regulaminami;
- korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- przedstawiania Dyrektorowi oraz nauczycielom swoich problemów oraz uzyskania od nich pomocy;
- swobodnego i jawnego wyrażania opinii dotyczących życia Młodzieżowego Domu Kultury, z poszanowaniem dóbr osobistych innych osób;
- uczestnictwa w imprezach kulturalnych, sportowych i rozrywkowych organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury.
§ 29.
- W przypadku naruszenia praw dziecka, dziecko lub rodzic niepełnoletniego dziecka mogą złożyć skargę do Dyrektora.
- Skarga może być złożona ustnie lub na piśmie.
- Skarga powinna być załatwiona w terminie siedmiu dni od jej złożenia.
- Skargę rozpatruje Dyrektor, a jeśli skarga dotyczy Dyrektora – Rada Pedagogiczna.
- Przed załatwieniem skargi zasięga się opinii Samorządu.
- O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się dziecko oraz rodziców niepełnoletniego dziecka.
§ 30.
Dzieci i młodzież uczestniczące w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury mają obowiązek: Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego – 9 Poz. 1292
- przestrzegać porządku prawnego, postanowień statutu Młodzieżowego Domu Kultury oraz obowiązujących w nim regulaminów;
- uczęszczać na zajęcia, należycie się do nich przygotowywać oraz aktywnie w nich uczestniczyć, a także nie zakłócać ich przebiegu przez niewłaściwe zachowanie;
- odnosić się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników Młodzieżowego Domu Kultury oraz dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach;
- dbać o ład, porządek oraz mienie Młodzieżowego Domu Kultury, własne i innych;
- pilnować własne mienie, przedmioty wartościowe i pieniądze przynoszone do Młodzieżowego Domu Kultury;
- wyłączać telefon komórkowy i inne urządzenia elektroniczne na czas prowadzonych zajęć;
- chronić własne życie i zdrowie, przestrzegać zasad higieny.
Rozdział 5.
Wychowankowie
§ 31.
Wychowanek może uzyskać nagrodę za wyróżniającą się aktywność podczas zajęć oraz znaczące osiągnięcia w rozwoju swych zdolności i zainteresowań.
§ 32.
Ustala się następujące rodzaje nagród:
- pochwała ustna nauczyciela;
- pochwała pisemna nauczyciela;
- pochwała ustna Dyrektora;
- pochwała pisemna Dyrektora;
- dyplom;
- nagroda rzeczowa.
§ 33.
Za zgodą rodziców wychowanka albo pełnoletniego wychowanka o przyznanych nagrodach informuje się społeczność Młodzieżowego Domu Kultury.
§ 34.
- Za naruszenie obowiązków wychowanka, wychowanek podlega karze.
- Kara powinna być adekwatna do popełnionego naruszenia.
- Karę wymierza Dyrektor po wysłuchaniu opinii Samorządu.
- O zastosowanej karze zawiadamia się rodziców niepełnoletniego wychowanka.
§ 35.
Ustala się następujące rodzaje kar:
- upomnienie;
- nagana;
- zawieszenie w prawach do uczestniczenia w określonych zajęciach lub imprezach na okres od jednego do dwunastu miesięcy.
§ 36.
- Wychowanek i rodzice niepełnoletniego wychowanka mają prawo odwołania się od nałożonej kary.
- Odwołanie składa się do Dyrektora na piśmie w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania informacji o wymierzeniu kary.
- Odwołanie nie wymaga szczegółowego uzasadnienia.
- Odwołanie rozpatruje komisja odwoławcza, w skład której wchodzi:
- nauczyciel wskazany przez Radę Pedagogiczną;
- przedstawiciel Rady Rodziców;
- przedstawiciel Samorządu.
- Członkami komisji odwoławczej nie mogą być osoby zainteresowane w sprawie.
- Komisja odwoławcza rozstrzyga odwołanie w terminie dwóch tygodni od jego wniesienia.
- Rozstrzygnięcie komisji odwoławczej zapada bezwzględną większością głosów.
- Przed podjęciem rozstrzygnięcia komisja odwoławcza wysłuchuje Dyrektora i wychowanka. Rozstrzygnięcie komisji odwoławczej jest ostateczne.
- Z czynności postępowania przed komisją odwoławczą sporządza się protokół.
- Dyrektor, stosownie do rozstrzygnięcia komisji odwoławczej, utrzymuje, zmienia na łagodniejszą lub uchyla nałożoną karę.
§ 37.
Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę, upoważniającą Dyrektora do skreślenia wychowanka z listy wychowanków uczestniczących w zajęciach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury w przypadku:
- nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach przez co najmniej trzy tygodnie;
- rażącego lub uporczywego naruszania obowiązków wychowanka.
Rozdział 6.
Nauczyciele i inni pracownicy
§ 38.
W Młodzieżowym Domu Kultury zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.
§ 39.
Do zakresu zadań nauczyciela należy:
- prowadzenie zajęć stałych, okresowych i okazjonalnych;
- zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom zajęć organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury;
- analiza potrzeb oraz możliwości wychowanków;
- monitorowanie osiągnięć wychowanków;
- współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania uczestników zajęć;
- udzielanie rodzicom informacji dotyczących uczestnika zajęć, jego zachowania i rozwoju;
- współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną;
- wspieranie rozwoju psychofizycznego uczestników zajęć, ich zdolności i zainteresowań;
- doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej;
- czynny udział w pracy Rady Pedagogicznej oraz realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących.
§ 40.
- Zadaniem pracowników administracji i obsługi jest zapewnienie sprawnego działania Młodzieżowego Domu Kultury, utrzymanie budynku Młodzieżowego Domu Kultury i jego otoczenia w stanie zapewniającym bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, dbanie o ład i czystość na terenie Młodzieżowego Domu Kultury.
- Pracownicy administracji i obsługi współpracują z nauczycielami w zakresie opieki i wychowania dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach prowadzonych w Młodzieżowym Domu Kultury.
- Szczegółowy zakres obowiązków pracowników, o których mowa w ust. 1, ustala Dyrektor.