Nasi wspaniali nauczyciele

Grono Pedagogiczne

Izabela Dąbrowska

Absolwentka Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Międzywydziałowego Studium Nauczania Przyrody. Od początku ścieżki zawodowej związana jest z edukacją. Pracowała jako nauczyciel geografii i przyrody, edukator w Centrum Edukacji Lasów Miejskich Warszawa, edukator przyrody w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie i w Ogrodzie Botanicznym UW.

Chętnie angażuje się w działania na rzecz ochrony przyrody. Obecnie jest uczestniczką dwuletniego kursu rękodzieła na Uniwersytecie Ludowym Rzemiosła Artystycznego.
W Domu Kultury prowadzi zajęcia: „Kreatywne odkrywanie przyrody”, „Zmierzyć świat” oraz „Wesołe przeplatanki”.

Bartosz Głodowski

Syn Olimpijczyka, z hokejem na trawie związany jest od dziecka. Grał w klubach hokejowych: Warta, Lech, Pocztowiec.

Obecnie gra w klubie KS Polonia Skierniewice. Trenerem hokeja na trawie jest od roku 2022.

Agnieszka Hańczyk

Ukończyła studia wyższe (techniczne) na kierunku Zarzadzania i Marketingu w zakresie Zarządzania Przedsiębiorstwem oraz studia podyplomowe na SGH o tematyce Public Relations. Ma za sobą kilkunastoletnie doświadczenie pracy w korporacji. Zajmowała się między innymi PR-em, komunikacją czy wizerunkiem firmy. To właśnie jej korporacyjne doświadczenia stały się motywacją do stworzenia autorskiego programu edukacyjnego skierowanego do dzieci i młodzieży pt.: „Akademia Młodego Przedsiębiorcy”, bo jak uważa przedsiębiorczości należy się uczyć od wczesnych lat szkolnych.

Nauczycielka lubi dzielić się wiedzą i chętnie sama cały czas się uczy.

Magdalena Klaus

Od 10 lat jest nauczycielką edukacji przedszkolnej. Jej największą pasją jest taniec i na co dzień w pracy chce zarażać dzieciaki tą swoją pasją; przekazywać radość i energię innym, którą daje sam taniec.
Tak o sobie mówi: „Tańczę od dziecka: na początku w dziecięcym wilanowskim zespole ludowym Kuźnia Artystyczna. Wówczas startowałam w ogólnopolskich turniejach tańców polskich w formie towarzyskiej, zdobywając liczne miejsca finałowe. Potem przeniosłam się do LZA Promni (działającego przy SGGW), z którym to występowałam na międzynarodowych festiwalach oraz na największych warszawskich deskach teatralnych”. Chcąc dalej rozwijać się w tej dziedzinie, ukończyła dwuletni kurs instruktorski z tańca ludowego w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie. Na potrzeby nauczania młodego pokolenia brała także udział w licznych szkoleniach m.in.: „Nauczanie tańca w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” oraz „Rytm i melodia, czyli pedagogika tańca dzieci”.

Obecnie prowadzi zajęcia taneczne wśród przedszkolaków, które chętnie przygotowują się do różnych pokazów (również w środowisku lokalnym) oraz do konkursów.

Klaudia Klimczak

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie ukończyła studia na kierunkach: realizacja dźwięku, muzykoterapia i wokalistyka estradowa. Jako wokalistka miała okazję występować na scenach m. in. Filharmonii Kameralnej w Łomży, Centrum Kulturalno-Kongresowego w Toruniu, Sali Koncertowej Polskiego Radia we Wrocławiu i Studia Koncertowego Polskiego Radia w Warszawie.

Zdobytą w trakcie studiów wiedzę z zakresu metodyki pracy z grupą, prowadzenia zespołów wokalnych, emisji głosu i śpiewu estradowego stale poszerza uczestnicząc w różnego rodzaju seminariach naukowych oraz kursach takich jak m.in. Complete Estill Voice Training Course czy Kurs mistrzowski z nauczania muzyki „Edukacja muzyczna dzieci w wieku przedszkolnym”.

Magdalena Kołodziejczyk-Kielich

Założycielka i edukatorka Tulę Las – edukacja przyrodniczo-leśna, absolwentka SGGW na Wydziale Nauk o Zwierzętach oraz Podyplomowych Studiów Pedagogicznych. Wielbicielka przyrody, pasjonatka natury, współorganizatorka licznych projektów edukacyjnych. Przez wiele lat związana z Centrum Edukacji Przyrodniczo – Leśnej Lasów Miejskich – Warszawa. Ma ponad 10- letnie doświadczenie w prowadzeniu edukacji przyrodniczej dzieci i młodzieży oraz głowę pełną pomysłów na to, jak zachęcić innych do przyjaźni z naturą.

Jej celem jest, aby każde spotkanie było nie tylko edukacyjnym doświadczeniem, ale też podróżą do świata fascynujących odkryć i nowych przygód.

Piotr Ludko

Stolarz, konserwator zabytków i mebli, inżynier architekt, absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej – Kolegium Edukacji Artystycznej, artysta sztuk pięknych – malarz, grafik warsztatowy, rzeźbiarz uprawiający rzeźbę figuratywną, rzeźbę architektoniczną, instalację i land art.
Jest miłośnikiem i twórcą drzewek bonsai, organizator wystaw, warsztatów, happeningów i performensów. Interesuje się sztuką ludową i sakralną.

Jest nauczycielem plastyki i techniki, instruktorem kajakarstwa i wykładowcą akademicki w zakresie sztuk plastycznych.
W swoich pracach, jak i warsztatach twórczych wykorzystuje i łączy takie materiały jak: drewno, metal, ceramikę, glinę, tkaninę, farby, papier, kamień, tworzywa sztuczne i szkło. Uważa, że zabawa zróżnicowanymi surowcami jest wyzwaniem, nieopisanym wrażeniem i możliwością kreatywnego działania.

Beata Mikulik-Bihałowicz

Jest plastykiem pracującym z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi. Ukończyła Wychowanie Plastyczne na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie zrobiła dyplom z grafiki warsztatowej (suchorytu barwnego) i pracę magisterską z socjologii sztuki o grafikach warszawskich. Jest autorką zeszytów ćwiczeń dla uczniów publikowanych przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne a także poradników, programów dla nauczycieli plastyki i zajęć artystycznych. Wykonuje ilustracje książkowe i tworzy linoryty. Od wielu lat prowadzi warsztaty według autorskich pomysłów stawiając na rozwijanie zdolności i kreatywności uczestników oraz umiejętność przedstawiania przez nich swojej indywidualności w tworzonych pracach. Uczestnicy jej zajęć są laureatami wielu konkursów.

Prywatnie jest wielbicielką kotów, lubi oglądać wystawy plastyczne i zwiedzać zabytki. Ulubionym jej miejscem są Góry Stołowe ze swoim skalistym, niezwykłym krajobrazem. Lubi dawać w prezencie malowane przez siebie filiżanki.

Katarzyna Rogowska-Szachewicz

Plastyczka, ukończyła pedagogikę opiekuńczą o kierunku artystycznym (Malarstwo w scenografii) oraz arteterapię. W swojej pracy łączy wiedzę i umiejętności zarówno te związane ze sztuką, jak i z pedagogiką, aby uczestnicy zajęć doświadczyli przede wszystkim SIEBIE wzmacniając poczucie własnej wartości. Przywiązuje dużą wagę do samego procesu twórczego, którego celem jest podmiotowość osoby. W praktyce oznacza to, iż zajęciom towarzyszy dyskusja, wymieniana poglądów, wzajemny szacunek, a przede wszystkim wspólne zaangażowanie, tak aby móc rozwinąć w pełni własne możliwości.

Paweł Sobczyk

Jest magistrem wychowania fizycznego i pedagogiki. Swoją przygodę ze sportem rozpoczął w wieku 13 lat. Przez ponad 20 lat trenował różne sztuki walki, głównie boks, kick-boxing, zapasy i jujitsu. Reprezentował różne kluby sportowe. Od 6 lat zajmuje się szkoleniem dzieci i młodzieży. Jego metody nauczania oparte są przede wszystkim na technikach związanych z samoobroną i kick boxingiem, dzięki którym można czuć się bezpieczniej w sytuacjach zagrożenia. Kładzie duży nacisk na zabawowo-rekreacyjną formę prowadzenia zajęć, co pozwala na kształtowanie u dzieci zamiłowania do sportu, a także zwiększa ich aktywność fizyczną. Zajęcia prowadzone przez tego nauczyciela rozwijają sprawność ogólną, wzmacniają charakter oraz kształtują postawy prozdrowotne.

Elżbieta Maria Sokołowska

Absolwentka Wydziału Fotografii Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Związana od zawsze
z fotograficzną edukacją.

Izabela Szyszka

Jest nauczycielką plastyki oraz edukacji wczesnoszkolnej z doświadczaniem pracy w szkole podstawowej oraz placówkach pozaszkolnych. Studiowała na kierunku Sztuka w Szkole Podstawowej i Gimnazjum na UW. Prowadzenie zajęć plastycznych zawsze było w centrum jej zainteresowań. Spełnia się prowadząc od wielu lat zajęcia plastyczne z elementami arteterapii, organizując dla dzieci wystawy i konkursy plastyczne.

W ostatnich latach zafascynowała ją arteterapia, czyli praca nastawiona na proces. Efekt końcowy nie jest najważniejszy tylko to co dzieje się pomiędzy, w trakcie tworzenia. Izabela Szyszka ukończyła studia Arteterapia na WSHE w Łodzi u profesora M. Karolaka.

„Szczęśliwy jak dziecko, które maluje” to zdanie, które towarzyszy nauczycielce po ukończeniu Kursu ,,Malort – zabawa malarska”, podczas którego Arno Stern uświadamia, że rysowanie jest wynikiem naturalnej potrzeby, a wyrażanie siebie przez rysunek, kształt, kolor to jedna z możliwości spotkania z samym sobą.

W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla niej to, że młodzi ludzie odkrywają siebie, nabierają odwagi do pokazania tego jacy są, szukają drogi do wyrażania siebie według własnego pomysłu. Lubi pracę z dziećmi, ponieważ jest to ciągła kreacja, pomysłowość, taka energia, która pozwala zaskakiwać, zachwycać, a przy okazji również odkrywać moje wewnętrzne dziecko. Źródłem energii są dla Izabeli Szyszki są również: kontakt z naturą, wędrówki po górach, jazda na rowerze oraz granie w zespole perkusyjnym VIVA EL CAJON. 

Martyna Śliwińska

gitarzystka klasyczna, dyrygentka, kompozytorka, wokalistka, czynny muzyk, nauczycielka akademicka, edukatorka muzyczna Dzieci i Młodzieży, założycielka kilkunastu składów muzyki rozrywkowej.

Autorka Bloga nauczycielskiego „Martyna Śliwińska Uczycielka”.
Szkoli Nauczycieli w zakresie edukacji muzycznej, narzędzi TIK czy integracji półkul mózgowych. interesuje się neurodydaktyką, której elementy wprowadza na każdym etapie nauczania. Pracuje z dorosłymi, aktywnymi zawodowo, których pasją jest muzyka.

ADHD nie pozwala jej tracić czasu na spanie. Odpoczywa – sprzątając.

Krzysztof Węglicki

Jest niezwykle pasjonującym nauczycielem języka angielskiego, który wzbogaca swoje zajęcia o różnorodne doświadczenia i zainteresowania. Jego pasja do języka sprawia, że lekcje są dynamiczne i pełne energii. Krzysztof angażuje uczniów w działania, które integrują język angielski z kreatywnością i wyobraźnią. Jego podejście do nauczania jest innowacyjne i inspirujące, co sprawia, że zajęcia są zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe.

Krzysztof Węglicki jest nie tylko nauczycielem, ale także pasjonatem sztuki i poszerzania horyzontów na wielu płaszczyznach, który potrafi przynieść do klasy niezapomniane doświadczenia edukacyjne, inspirując uczniów do odkrywania języka angielskiego w nowy i ekscytujący sposób.

Klaudyna Wrzoskiewicz

Na co dzień pracuje w Młodzieżowym Domu Kultury nr 8. Jej pasją są podróże. Chętnie poznaje nowe miejsca, a najbardziej zachwycają ją górskie wędrówki. W wolnych chwilach lubi czytać. Chętnie spędza czas grając z dziećmi w gry. Od września prowadzi zajęcia „Gry planszowe” w MDK nr 8.

Natalia Zajda-Nowakowska

Z wykształcenia jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, pedagożką, instruktorką teatralną i aktorką. Aktualnie jest wychowawczynią klasy trzeciej oraz prowadzi warsztaty teatralne.

Jej praca jest jej pasją i chętnie bierze udział w różnych projektach teatralnych, konferencjach czy szkoleniach. Ostatnim projektem, w którym brała udział jest projekt „Art Generacje” organizowany przez Drama Way, w wyniku którego zagrała w spektaklu pt. „Mądre ciało?”. Podczas pracy nad przedstawieniem teatralnym z dziećmi, ważne są dla niej ich pomysły, emocje i kreatywność. Jej grupa teatralna Teatralny Krąg SP400 wystąpiła w Teatrze Stara Prochownia w ramach projektu „Scena Młodych” organizowanym przez SCEK oraz dotarła do finału Warszawskiego Festiwalu Teatralnego Młodych 2024.

Lidia Zych

Instruktor tańca współczesnego, rekreacji ruchowej fitness o specjalności Pilates, pedagog. Absolwentka Studium Tańca Współczesnego i Choreografii w Poznaniu, Społecznej Szkoły Baletowej w Lublinie oraz Pedagogiki na UMCS w Lublinie.

Występowała na scenie Państwowego Teatru Lalki i Aktora w Lublinie, należała do różnych grup teatru tańca i pantomimy. Uczestniczka wielu szkoleń w dziedzinie jogi.

Pasjonatka łyżwiarstwa figurowego biorąca udział w zawodach sportowych w tej dyscyplinie, uzyskała tytuł instruktora łyżwiarstwa figurowego PZŁF.